Taroko Gorge - Reisverslag uit Hualian, Taiwan van Stephanie Weersink - WaarBenJij.nu Taroko Gorge - Reisverslag uit Hualian, Taiwan van Stephanie Weersink - WaarBenJij.nu

Taroko Gorge

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

23 September 2012 | Taiwan, Hualian

Wat een geweldig weekend! Als ik nu de foto's terug zit te kijken verschijnt er meteen weer een grijns op m'n gezicht.

Afgelopen donderdag zijn we met een groep van rond de 20 (!!) richting Hualian vertrokken; een stad vlakbij het grote natuurpark Taroko Gorge. Volgens de lonelyplanet een must-see.. en ach, met ons standaard weekend van 4 dagen was de trip snel gepland. Verdeeld over 2 hostels verbleven we er drie nachten. Zelf zat ik met 9 anderen op een kamer: ideaal, maar vooral erg lachen.

Vrijdag was de eerste echte dag en deze hebben we ingevuld door scooters te huren (beste idee ooit) en rond te touren door Taroko Gorge. Bijna niemand had eerder echt scooter gereden, dus dat betekende al veel goeds... Helmpjes op en gaan met die banaan. Met gierende banden en de wind in onze haren begonnen we aan de tocht richting Taroko. Hilarisch om met zo'n grote groep door de straten te rijden, we vielen wel op in ieder geval. Een pitstop bij de supermarkt en drie bijna-dood-ervaringen later hadden we onze bestemming bereikt en kon de tour door de Taroko Gorge echt beginnen. Ik heb vaker bergen gezien, maar dit was echt weer totaal anders. Wauw, heb echt m'n ogen uitgekeken. Om de haverklap stonden we weer stil langs de weg met onze camera's in de aanslag.

De kers op de taart was toch wel aan het eind van de dag: na lang zoeken hadden we eindelijk de verborgen hotspring gevonden. Een lange (lánge) trap naar beneden bracht ons naar een waterbad van rond de 40/50 graden met direct ernaast een verkoelende rivier: het gevoel van een spa, maar dan in the middle of nowhere. Helaas wordt het hier wel snel donker, dus na een klein uurtje moesten we alweer richting onze scooters (Wel des te meer reden om nog een keer terug te gaan). 's Avonds hebben we nog even een biertje gedronken bij ons hostel, maar wetende dat de wekker de volgende dag om 6.45 stond gingen we niet al te laat naar bed. We wilden graag naar de 'Muguai River' en aangezien er maar een beperkt aantal personen het gebied in mogen mocht ons wekkertje lekker vroeg. GAAP.

Na veel moeite lukte het om uit bed te komen, ben het overduidelijk niet meer gewend om zo vroeg op te staan. Gelukkig was het alle moeite helemaal waard, want 2 uur later voelde het bijna alsof we in een ansichtkaart waren beland: helderblauw water, rotsen, veel groen, blauwe lucht en de zon op onze kop. De bikini's en zwembroeken werden uit de tas gehaald en zo vlogen er in no-time een paar uur voorbij. 's Avonds werd ik nog even herinnerd aan deze ochtend toen ik in de spiegel keek: aiii.. die zon op de ansichtkaart was misschien toch iets te veel van het goede.

Later op de dag hebben we ook nog met onze scooters langs de oostkust gereden richting Jici Beach. Vergeleken met de muguai river was dit strand toch wel iets minder spectaculair: geen palmbomen en wit zand jammer genoeg, haha. Gelukkig was de tocht zelf ook al een hele ervaring. Moet stiekem wel toegeven dat ik 's avonds blij was dat iedereen weer heel terug was. Scooters gaan hier wel iets harder dan in NL!

De laatste avond leek in het begin geen latertje te worden. Menn, ik was echt helemaal kapot van de afgelopen twee dagen! Ook niet heel gek natuurlijk, we waren echt de hele dag onderweg en de wekker stond ook niet bepaald op een 'normale' tijd (voor mij niet normaal in ieder geval, sorry mam). Gapend liepen we richting een bar in de stad, er van uitgaande dat we max 2 uur later weer terug zouden slenteren. Ik weet niet wat er gebeurde, maar uit het niets ging iedereen ineens helemaal uit z'n dak. Waar we de energie vandaan haalden: géén idee. Taiwaneesjes gingen de lucht in, een nieuwe vorm van crowdsurfen werd uitgevonden, een ware dansbattle ontstond en iedereen stond op stoelen en banken. Geniale afsluiter van een geniaal weekend!

Nou, ik ga m'n bed maar eens in: morgen begint weer een lange (tel: 3 dagen) schoolweek. Bye bye!

X














  • 23 September 2012 - 19:14

    Ilse:

    Hebben we toch een uitstekend cadeau uitgekozen; De Lonely Planet, Stephanie's reisvriend! Jeetje wat een verhaal weer! Ik hoef niet bang te zijn dat je straks alweer op de stoep staat, jij vermaakt je wel. Hoop wel dat je terug komt natuurlijk;-) Hier alles goed! Druk met scriptie, verhuizen en etc. Vandaar dat ik je nog niet terug heb gemaild, want ik heb je mailtje nog steeds niet gelezen! ERG! Probeer er deze week de tijd voor te vinden. Wilde toch even laten weten dat ik aan je denk!:) Enjoy! Liefs. I

  • 23 September 2012 - 22:35

    Marieke:

    OOOH STEEEPHANIE!
    ik moet nu eigenlijk heel hard aan het werk, maar zag je reisverslag en kon het niet laten eeeeven te kijken!
    Zo ontzettend veel beteken je dus voor me (gnagnagna)

    MAAR WAUWIE leuk leuk allemaal zeg! Je hebt de smaak goed te pakken geloof ik! ik kan niet wachten tot de rest van je verhalen, echt heel erg leuk! GENIET GENIET GENIET

    Succes op school (hier ploetert iedereen alweer bijna een maand, lucky you)!

    Liefs mrie

  • 24 September 2012 - 12:04

    Carianne :

    Geniaal verhaal! :)

  • 25 September 2012 - 15:59

    Sophie:

    Wauw, geweldig Steph! Ik zag de foto's al op facebook, ziet er echt awesome uit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Study Abroad Taiwan!

Actief sinds 21 Aug. 2012
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 21358

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 20 Januari 2013

Study abroad Taiwan

Landen bezocht: